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Juan I. Gallego and Gerardo Goya.

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De conformidad con lo dispuesto en la legislación vigente en materia de protección de datos de carácter personal (Reglamento (UE) 2016/679, de 27 de abril, y Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos Personales y garantía de los derechos digitales), y de la normativa propia de la Universidad de Zaragoza, los datos facilitados por usted a través del sitio web mediante los correspondientes formularios y los correos electrónicos recibidos solicitando información o enviando observaciones y/o contenidos diversos y que tienen la consideración de datos de carácter personal, se incluirán en el correspondiente fichero de datos personales, salvo que en la página web o apartado concreto se especifique otra cosa.
La simple visita o visualización de contenidos no supone registro ni tratamiento de datos personales, sólo recogida de datos estadísticos.

Finalidad y tratamiento de los datos personales registrados.

Los datos obtenidos mediante la cumplimentación de los respectivos formularios o correos electrónicos y los derivados de los contenidos virtuales recibidos serán usados mediante sistemas automáticos de decisión, segmentación y valoración de los mismos a fin de poder gestionar su contestación o el tratamiento, emisión, difusión y archivo de los materiales recibidos o su participación en los diversos foros y servicios que en cada apartado concreto se especifiquen.

Derechos de las personas afectadas.

El usuario podrá ejercitar sus derechos de acceso, rectificación, limitación, oposición o portabilidad ante el Gerente de la Universidad de Zaragoza (Edificio Paraninfo 1.ª planta, Plaza de Basilio Paraíso nº 4, 50005- Zaragoza) señalando concretamente la causa de su solicitud y acompañando copia de su documento acreditativo de identidad. La solicitud podrá hacerse mediante escrito en formato papel o por medios electrónicos.

En caso de no haber obtenido satisfacción en el ejercicio de sus derechos, puede dirigirse a la Delegada de Protección de Datos de la Universidad (dpd@unizar.es Tfno. 876 55 30 13) o en reclamación a la Agencia Española de Protección de Datos a través de los formularios que esa entidad tiene habilitados al efecto y que son accesibles desde su página web: https://sedeagpd.gob.es

Datos facilitados por terceros.

En caso de que en los formularios o en los correos electrónicos, así como en el material remitido para su posterior difusión en el sitio o página web se incluyan datos de carácter personal de terceras personas, el usuario deberá aceptar expresamente estas cláusulas, con carácter previo, manifestando haber informado a dichas personas de los extremos contenidos en los párrafos anteriores y declarando haber recabado su consentimiento, en total consonancia con lo establecido en la legislación vigente.

Medidas de seguridad.

El propietario de esta página web, en tanto que responsable de los datos, declara que ha adoptado los niveles de seguridad de protección de los datos personales legalmente requeridos y ha instalado todos los medios y medidas técnicas estándares que son conformes al estado actual de la tecnología.
Ello no obsta para que la persona usuaria sea consciente de la posibilidad de que la seguridad de las comunicaciones a través de red no sea invulnerable.

Recogida de datos estadísticos.

El propietario de esta página web generar estadísticas web para disponer de información sobre el tráfico de su sitio web, la procedencia de los usuarios, las páginas que han visitado, la duración de sus sesiones, las secciones de abandono de la página web, los términos de búsqueda empleados en los buscadores, los navegadores utilizados, etc. Con esta información se pueden concluir mejoras en la estructuración del sitio web que aumenten la satisfacción de sus personas usuarias, pero en ningún caso suponen tratamiento de los datos personales que nos han facilitado.
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Dónde enviamos tus datos

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Who we are

In this section you should note your site URL, as well as the name of the company, organization, or individual behind it, and some accurate contact information.

The amount of information you may be required to show will vary depending on your local or national business regulations. You may, for example, be required to display a physical address, a registered address, or your company registration number.

What personal data we collect and why we collect it

In this section you should note what personal data you collect from users and site visitors. This may include personal data, such as name, email address, personal account preferences; transactional data, such as purchase information; and technical data, such as information about cookies.

You should also note any collection and retention of sensitive personal data, such as data concerning health.

In addition to listing what personal data you collect, you need to note why you collect it. These explanations must note either the legal basis for your data collection and retention or the active consent the user has given.

Personal data is not just created by a user’s interactions with your site. Personal data is also generated from technical processes such as contact forms, comments, cookies, analytics, and third party embeds.

By default WordPress does not collect any personal data about visitors, and only collects the data shown on the User Profile screen from registered users. However some of your plugins may collect personal data. You should add the relevant information below.

Comments

In this subsection you should note what information is captured through comments. We have noted the data which WordPress collects by default.

Media

In this subsection you should note what information may be disclosed by users who can upload media files. All uploaded files are usually publicly accessible.

Contact forms

By default, WordPress does not include a contact form. If you use a contact form plugin, use this subsection to note what personal data is captured when someone submits a contact form, and how long you keep it. For example, you may note that you keep contact form submissions for a certain period for customer service purposes, but you do not use the information submitted through them for marketing purposes.

Cookies

In this subsection you should list the cookies your web site uses, including those set by your plugins, social media, and analytics. We have provided the cookies which WordPress installs by default.

Analytics

In this subsection you should note what analytics package you use, how users can opt out of analytics tracking, and a link to your analytics provider’s privacy policy, if any.

By default WordPress does not collect any analytics data. However, many web hosting accounts collect some anonymous analytics data. You may also have installed a WordPress plugin that provides analytics services. In that case, add information from that plugin here.

Who we share your data with

In this section you should name and list all third party providers with whom you share site data, including partners, cloud-based services, payment processors, and third party service providers, and note what data you share with them and why. Link to their own privacy policies if possible.

By default WordPress does not share any personal data with anyone.

How long we retain your data

In this section you should explain how long you retain personal data collected or processed by the web site. While it is your responsibility to come up with the schedule of how long you keep each dataset for and why you keep it, that information does need to be listed here. For example, you may want to say that you keep contact form entries for six months, analytics records for a year, and customer purchase records for ten years.

What rights you have over your data

In this section you should explain what rights your users have over their data and how they can invoke those rights.

Where we send your data

In this section you should list all transfers of your site data outside the European Union and describe the means by which that data is safeguarded to European data protection standards. This could include your web hosting, cloud storage, or other third party services.

European data protection law requires data about European residents which is transferred outside the European Union to be safeguarded to the same standards as if the data was in Europe. So in addition to listing where data goes, you should describe how you ensure that these standards are met either by yourself or by your third party providers, whether that is through an agreement such as Privacy Shield, model clauses in your contracts, or binding corporate rules.

Contact information

In this section you should provide a contact method for privacy-specific concerns. If you are required to have a Data Protection Officer, list their name and full contact details here as well.

Additional information

If you use your site for commercial purposes and you engage in more complex collection or processing of personal data, you should note the following information in your privacy policy in addition to the information we have already discussed.

How we protect your data

In this section you should explain what measures you have taken to protect your users’ data. This could include technical measures such as encryption; security measures such as two factor authentication; and measures such as staff training in data protection. If you have carried out a Privacy Impact Assessment, you can mention it here too.

What data breach procedures we have in place

In this section you should explain what procedures you have in place to deal with data breaches, either potential or real, such as internal reporting systems, contact mechanisms, or bug bounties.

What third parties we receive data from

If your web site receives data about users from third parties, including advertisers, this information must be included within the section of your privacy policy dealing with third party data.

What automated decision making and/or profiling we do with user data

If your web site provides a service which includes automated decision making – for example, allowing customers to apply for credit, or aggregating their data into an advertising profile – you must note that this is taking place, and include information about how that information is used, what decisions are made with that aggregated data, and what rights users have over decisions made without human intervention.

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